lördag 6 december 2008

you can dance, you can jive

Jag sitter hemma och lyssnar på julsånger just nu. Det luktar pepparkakor och lussekatter i hela huset, och julstakarna (heter det så?) är tända. Mysigt.
I onsdags sov jag som sagt i Lund. När jag kom till Malmö i torsdags träffade jag Karro en stund och sedan åkte jag och jobbade. Man märker på jobbet att det är december och att juletiderna närmar sig. Så jävla mycket att göra. Tur att detta är min sista månad, eftersom jag ska säga upp mig på Måndag.

Igår var det fredag och vi hade studiedag. Meningen var att jag skulle åka in till stan, fixa lite grejer och sedan träffa Elin på en fika men så blev det inte. Jag blev kvar i sängen, pluggandes och fikan fick jag ställa in då jag hade saker kvar med skolan att fixa. Klockan 17 var jag, mamma, Oskar och Hans placerade på Malmö Arena och kollade på Mamma Mia. Och det är jag satan i mig glad över. Fan vad grym den var. Så jävla coolt! Både arenan men speciellt musikalen. Jag ryste över hela kroppen när den började och det la sig inte förrens ljuset hade tänts igen och det var dags att åka hem. Ååh.


Inga kommentarer: